Ingen annan än Teddy.


Publicerat den: 2009-01-17 [21:43:45]

Godkväll mina vänner.
Ikväll var det tänkt att jag skulle haft praktik - sista natten där men jag är hemma.
Efter sömnen på morgonen kändes det som att jag inte kom någonvart. Huvudet värkte som vanligt på höger sida, ögat hade dimmsyn och jag var sur och tvär. Ingenting hjälpte. Inget kaffe och inga pussar.  Jag var en jävla surkärring. En pisskärring var jag. Är jag. Det känns fortfarande men mindre.
Det har varit mycket senaste året och alldeles för många måsten i min värld. Och tom. i en " normal " människas värld.
Mycket med jobb, skola, tentor, framgång, giftermål, matsmulor, träning, vänner, huvud och tankar som går åt höger och jag åt vänster.
Idag behövdes STOPP knappet på riktigt.
Der blev STOPP och jag bryr mig faktiskt inte om vad de tycker och tror där borta på praktiken. De vet ingenting.
Jag har aldrig sjukskriviti mig och gör det så sällan. Tom efter svaret på SU i april ville jag inte vara hemma. Hade skuldkänslor om hur det skulle gå på jobbet.... Dumt, dumt...
Så idag var det verkligen nödvändigt. På riktigt. Det behövs ett andrum.
Och utbildningen är tuff. I know. Men jag måste också tänka lite på mig själv i detta fallet.
Och här handlar det inte om stress utan om en "klump" som ska hållas i styr. Och i styr är skiten INTE om jag springer över gränsen...

.
.
.

Här hemma har vi tittat på filmen: The Happening som faktiskt var en otroligt spännande film. Jag kan varmt rek. om man tycker om The shining, White noise osv.


Härligt med riktigt helg faktiskt.
Jag är hemma och hemma är mitt tempel.
Jag är med min make och med Nemo.
Jag trivs.
Jag älskar, älskar, älskar ögonblicken med de som finns här och nu.



Oppsa, en riktigt nyårsdans med pappsen min. Min far och jag har speciell kontakt. Här dansar vi in det nya året 2009. Pärlorna åt ett håll och ögonen åt ett annat. Som vanligt. Ser fram emot att sitta på ett sliten, liten och mysig taverna. Dricka 7 kronors vin, äta god fisk och spana in havets vågor.Love you.

Kommentarer
Postat av: Tinna

Hoppas kära du att du mår bättre när du vaknar imorgon.

KRAMAR

2009-01-17 @ 22:38:54
URL: http://tinnaochjulia.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, det allra viktigaste är faktiskt en själv, och det är ju bara jag själv som vet hur jag mår. Jag tycker du gjorde rätt som stannade hemma!! :)

Krya på dig eller va jag ska säga ;)

Kram!!

2009-01-17 @ 22:43:31
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Det tycker jag du gjorde helt rätt i! Det är viktigt att lära sig säga nej. Det är ingen som tackar dig för att du springer in i väggen. Njut nu av din lediga helg:) kramas

2009-01-17 @ 23:13:33
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: tessHP

Var med i min omröstning på bloggen! =)

2009-01-17 @ 23:34:55
URL: http://theresehp.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du har all rätt i världen att vara hemma och ta hand om dig själv. Inget blir bättre av att du blir sjuk! Är det en kväll med maken och vovven du behöver så ska du ha det också!

Stora kramar!

2009-01-18 @ 07:27:29
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: Mindy

Hej hjärtat.Det är klart att jag hinner ta det lungt med..ser snart framemot att börja jobba igen..Ha en skön söndag söta du :) kram kram

2009-01-18 @ 10:52:06
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin