Varför gräva djupare i såren som vi redan har?


Publicerat den: 2009-07-13 [20:58:21]





Ibland när det kliar som mest i fingrarna kan jag inte undgå att googla fram det jag kan hitta om Hera och det hemska ovädret som skickade våra sjömän ner i havets djup. Idag satt jag och stirrade mig blind på denna artikel... som gav oss alla hopp om att kanske bara kanske kunde några av dessa pojkar vara i säkerhet... På Heras egna hemsida kan man läsa om skeppets historia och hur själva olyckan har gått till. Hemsidan beskriver att de fem kroppar ( Filko var INTE en av dem) som hittades 45 dagar efter olyckan var väl bevarade och kan omöjligt varit under vatten så pass lång tid. Hemsidan skriver även om  helikoptrarna som registrerats sväva ovanför olycksplatsen under tiden som Hera gick under...
mer fick vi inte veta.


Och jag väntade.
Vi väntade.
Alla väntade.
Jag höll andan.
Hela Bulagrien höll andan.
Vi höll andan helt i onödan.





Hur FAAAAAN kan man påstå att våra sjömän på något sätt och vis har blivit bortförda av något annat skepp eller helikopter när Hera i själva verket gick under på bara några minuter att många av killarna knappast hann förstå vad som var på väg att hända. Hur FAAAAN kan man ge oss hopp om att de blivit bortförda till Italien och därefter vidare till Sofia och dessutom ge oss numret till "planet som de skulle varit på under flygturen". Vem är det som tjänar på att gräva grova sår i de öppna sår som vi redan hunnit skaffa oss?


Det har gått över 5 och ett halvt år nu men jag är fortfarande lika förbannad.
Jag är mer förbannad nu när jag går igenom hemsidan på nytt. Jag är flyförbannad & ledsen.
Hur vågar man?

Kommentarer
Postat av: J o s e f i n e - mammatankar

Japp vi bor där. Jag är född i Borås och uppvuxen i Bollebygd. Så ja jag ska föda i Borås, inget bra eller? ;)



Är det bebis inom en snar framtid för er?



Kram

Postat av: Sandra

Fyy...läste artikeln, det är ju sjukt! :( Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt du måste haft det/har det fortfarande.



Ja, var ledig förra veckan också, då var vi ju på Sverigesemester ;). Bara hemma och varvar ner denna veckan och sen Grekland nästa :)



Kramar

2009-07-13 @ 21:10:23
URL: http://sandrainthecity.blogg.se/
Postat av: J o s e f i n e - mammatankar

Ohh vilket sammanträffande. Nej jag går hos MVC i Borås. Trivs inte alls med min barnmorska där :( Var det på förlossningen du menade att dom var så bra? Men vi ska ju ha den 12.e november, kanske att du blir en av dom som hjälper vår lilla skrutt till världen? Hehe



Ohh vad spännande. Hoppas det blir dags snart!



Kram

Postat av: J o s e f i n e - mammatankar

Typiskt då :P



Kul ändå att du har haft placering i Bollebygd.

Postat av: J o s e f i n e - mammatankar

Vi ska förresten till barnmorskegruppen i gbg nu den 10.e augusti... Där har du inte varit eller?

Postat av: J o s e f i n e - mammatankar

Ahh okej. Nej hon lägger noll energi på att lära känna mig. Har varit hos henne tre gånger och hon har frågat varje gång om jag jobbar. Sedan frågade hon i början om min pojkvän var glad, då sa jag att han var mer avslappnad än mig eftersom jag oroade mig så mkt för missfall. Då skrattade hon och sa "jaaha oroar du dig för missfall haha, okej vi ses om en månad hej då" typ.



Jag vet inte vad det är, det ligger vid centralen iaf. Vi ska göra könsultraljud där =)



Okej då ska jag skriva mig i Bollebygd nästa gång, ska förmodligen till BVC där sedan.



Kram

Postat av: Anonym

ja de är super härligt :)

2009-07-13 @ 21:38:26
URL: http://www.metrobloggen.se/JenniferLindberg
Postat av: Jennie

Ja den ja har nu vill ja ha som den e men min andra blogg , ja har så svåret o fixa min blogg:( desamma=)

2009-07-13 @ 22:09:33
URL: http://andreasflikka.blogg.se/
Postat av: dimitra

jaha, haha, det ser i alla fall ut som en papillon :D min vovve är typ 3 år och lite till :D

2009-07-13 @ 22:22:31
URL: http://mjukiish.blogg.se/
Postat av: Linda

usch :S



jag förstår dig!! Måste va hemskt, vad tänker man med?



Det blev mjölkstuvade makaroner med stekt falukorv, riktigt gott :D

2009-07-13 @ 22:50:45
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Mindy

Godmorogn gumman..Hoppas att du får en skön tisdag.Bättre än mig..Vaknade med skalle värk & ont i halsen & allmänt trött i kroppen så det fick bli hemma i sängen denna dag...Hoppas att det blir bättre snart igen så man kan jobba som vanligen..Kände i kroppen redan i går att jag hade något på gång..men så länge bebisen mår bra så struntar jag i hur jag mår...:) Ha en skön dag.kram kram

2009-07-14 @ 08:06:02
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Detta som du skriver om gumman har jag missar helt för 5 år sedan..Kände du några som var ombord på den båten om man får fråga..Hoppas att du inte tar illa upp..kram kram

2009-07-14 @ 08:07:02
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja, jag fattar inte hur de inte kommit på mangosmak i ramlösa tidigare, superdupergott! :)

2009-07-14 @ 10:39:16
URL: http://idalundin.blogg.se/
Postat av: Maja

Människor är maktlösa, försöker allt men förverklar inte alltid det vi hoppas o så önskar på! Det finns inga svar på något sådant hemskt..som de gjorde mot er , att ge en människa ett helt land falska förhoppningar..



Dock tror vi alla på hoppet! Men jag vet vad du menar älskling, usch livet är orättvist! Ring mig gärna sern eller du, jag ringer dig..



Puss love you, majs

2009-07-14 @ 12:04:09
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Mindy

Hej gumman.Vissa sår läker aldrig bort & det har man förståelse för...Hoppas att du inte är allt för deppig denna dag...Skönt att du har en Underbar man & familj som stöttar dig i vått & tårt :)

Det är så där med mig denna dag..vaknade att jag kände att det är inte som vanligen denna dag..

Bättre att stanna hemma & bli frisk innan man kommer tillbax...jobbet gör en små sjuk för det är så strssigt där,,mycket att göra & lita folk..jag orkar inte lika mycket mera & börjar få mera problem med kroppen för man blir inte mindre om man säger så...så jag får hålla ut så länge man kan..gäller att lyssna på kroppens siglnaer & stanna i sängen o kroppen vill det..för barnet är det viktigast som gäller för mig..Killen min känner sig med krasilig i kroppen så det är något som grassierar nu..små jobbigt.kram kram

2009-07-14 @ 12:25:54
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Önskar dig en underbar dag ..när har du semester då? Jag & killen börjar nästa fredag..Åker på torsdag kväll till Båstad & träffas hans mamma & man för de har hyrt en stuga så är vi där till fredag för på lördag morgon åker vi med buss resa ner till Rimini i en vecka med massa sol & bad..så jag är glad att man mår dåligt denna vecka så man hinner bli frisk innan man reser..:) kram rkam

2009-07-14 @ 12:27:53
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Det kan jag lova dig att det kommer bli en massa bilder som man kommer ta den veckan..Har köpt ett nytt minneskort med 600 bilder så man kan en massa..bättre för mycket än för lita...hihihi--längtar så mycket...:) Ha en skön tisdag.kram kram

2009-07-14 @ 12:34:33
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Tråkigt nog är det inte så många som är sjuka på jobbet för de flesta är på semester & de har dragit in på personalen med extra för att jobba på maginalen så det är så himla jobbigt när det är så när det är mycket att göra..Jobbet börjar bli för mycket för mig..många har så svårt att förstå det så det är så jobbigt att vara där...de fattar inte hur tungt det är att vara gravid & bli större & få krämper..många av dem som inte är gravida & har barn sedan tidigare fattar inte att jag kan tycka det..men alla är så olika & de har inte mist ett barn som jag gjorde för ett tag sedan som jag inte har kommit över än & kommer inte göra det..fattar inte varför människor är så egenkära där & inte sätta sig in i sitvatioen & fatta.,,jobbet är tung t& de borde förstår att det är tungt för mig med..men de gör inte alla..bara få av dem ...krma kram

2009-07-14 @ 12:39:18
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Inte många som är så förståelse som du är gumman..Så glad att jag har dig som en blogg vän som man kan prat med & ha förståelse :) tusen tack gumman :=) kram kram kram

2009-07-14 @ 12:50:45
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Linda

aha okej! Ja smaken är ju olika :)

va gör du idag?

2009-07-14 @ 13:03:52
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

det där är tankar och känslor som du av förståeliga skäl kommer bära med dig för alltid... det är nåt fruktansvärt ni var med om!! Modigt och starkt av dig att skriva av dig om det, det brukar ju hjälpa åtminstone lite.



jag kan ju lägga ut bilder från ultraljudet och så får ni gissa? var det så du menade? bra id´e =)



kramar!

2009-07-14 @ 14:10:41
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: dimitra

Högtalaren som jag köpte fungerar jättebra ! Man kan ha jättehög volym och det låter helt perfekt ! Den e jättebra !!



Jag e från Grekland :P därför heter jag dimitra. hheheh

2009-07-14 @ 14:21:19
URL: http://mjukiish.blogg.se/
Postat av: Sofie

Usch, fruktansvärt :(

Kan omöjligt tänka mig in i hur jobbigt det måste varit.. och fortfarande är.



Kramar

2009-07-15 @ 18:07:42
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

Men ursh va hemskt. Var dte nån närstående?

2009-07-22 @ 09:18:49
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin