Att lära sig värdet av ordet NEJ.


Publicerat den: 2009-06-30 [12:24:14]




Så här i sommarvärmn är det viktigt med att dricka ordentligt. Här laddar jag med Ramlösas goda jordgubbssmak.


Jag har länge funderar på just ordet NEJ. Om hur svårt det kan vara att säga nej och verkligen hålla på det. Vi människor befinner oss ofta i olika sammanhand där ett nej skulle vara passande men aldrig vågar necka eller säga ifrån med rädsla av att misslyckas. Det kan vara allt ifrån en fest, arbetsuppgift eller ett erbjudande. Många av oss strävar efter att vara "duktiga" och " bra människor" genom att hela tiden försöka tillfredställa andra än oss själva. I IForm hittade jag dessa fina rader.




Du vinner på att säga nej:

♥Du får större självrespekt.
♥Du känner att du har större värde.
♥Du kommer att uppfylla dina behov och bli nöjdare.
♥Du får mer inflytande över ditt liv.
♥Du får ut det av livet som du vill.
♥Risken för stress och stressrelaterade sjukdomar minskar.


Så undviker du duktighetsfällan:

♥Lär dig säga nej - till kollegor, chefen, vänner och familj.
♥Ditt kroppsspråk ska avspegla vad du menar.
♥Om du är arg så visa att du är det.
♥Sluta le när du är irriterad.
♥Ställ krav - inte på dig själv, utan på andra.
♥Känn efter vilka behov du har.
♥Känn efter när du är nöjd eller missnöjd.
♥Träna på att säga ifrån i spegeln.
♥Känn ditt eget värde, det ökar din självtillit.

Kommentarer
Postat av: Pitetjej [FOTOBLOGG]

Hej och tack för kommentaren i min blogg :)

Ja, visst känns det konstigt att det är sista dagen i juni idag...

Och dricka är ju så viktigt sådana här dagar. Det såg riktigt svalkande ut på bilderna här i ditt inlägg :)



Hoppas du får en trevlig fortsatt dag!

2009-06-30 @ 12:38:08
URL: http://pitetjej.webblogg.se/
Postat av: Angel

Åh jag har så svårt att säga nej :/ tack för tipsen gumman,har loka citron i kylskåpet och loka päron och fläder/citron men nu vill jag ha ramlsöa jordgubb ju s

2009-06-30 @ 13:08:13
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: LINDA

Håller med dig fullständigt i det du har skrivit. Jag har inte svårt att säga nej, men ändå ibland. När man hela tiden sätter andras behov före sina egna förlorar man ju sig själv.

2009-06-30 @ 13:14:55
URL: http://lindafunde.blogg.se/
Postat av: emelie

hej fin blogg =)

kolla gärna in min , och kommentera gärna :D

2009-06-30 @ 14:00:03
URL: http://plimplom.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

mkt bra inlägg, jag tycker ofta att det är SÅ svårt att säga nej!! men det SKA man göra emellanåt =)



känns så trist att behöva vila och inte få promenera så mkt... jag vill ju inte bara sitta inne och bli tjock =(



kramar

2009-06-30 @ 15:02:58
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Sofia - 18årig blivande brud!

du har så rätt i det du skriver så, gumman =)



Det är förvirrande, haha. Ringde barnmorskan idag, och sa att dom borde göra någon kontroll för att se om det verkligen var ett missfall eftersom jag läst om flera som blödigt och så. Jag har ju inte fått klumpar eller något sånt, det som är så konstigt. Blödde lite mindre än mens, nu har det i stort sett slutat. Blev knappt tre dagar..Men så säger hon att om jag har kvar mina symptom (illamående på kvällarna) ska jag fortfarande gå på inskrivningen som vanligt, för då är jag gravid:O Och symptomen har jag kvar. Är grymt förvirrad.



kram

2009-06-30 @ 15:23:39
URL: http://ungblivandebrud.blogg.se/
Postat av: maja

Åh va läskande jag vill ha!!!!



På fre,på fre intalar jag mig själv g på g ;) hihi



Kyss&Kräm/Majs

2009-07-01 @ 09:20:18
URL: http://majalovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin