Kanske blir det førlossning før mig snart:)


Publicerat den: 2009-05-08 [16:00:20]

Hej hej kæra vænner.
Hær sitter jag helt ensam. Jag jobbar på gyn denna kv'æll också men eftersom avdelningen har fått flytta ner till førlossningen(? vet ej varfør) øver helgen så jag har endast en patient nu medans den andra skøterskan slutfør morgonpasset. Hær intill ligger iaf. førlossningen och de har fullt upp.
-Kan du førløsa frågade en barnmorska mig?
- Ja, men inte helt utan någon annan i rummet.
- Så kempe flink , då vet vi.
Førmodligen ska jag in och vara med på førlossningar lite senare :)


Annars rullar det på.
Jag jobbar och har hemlængtan.
Imorgon har jag ett dagspass och dærefter jobbar jag mellan lørdag och søndag.
Tidigt på søndag morgon tar jag bussen från Drammen igen :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Va spännande!

Har du fått vara med om nån förlossning? :)

2009-05-08 @ 16:17:11
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Mindy

God kväll hjärtat.Allt är bra med mig..lita trött & mår smått illa då & då..men jag står ut...hihihi----inte så långt kvar tills man får se lillen simma runt..Tippar på en tös denna gång med..men det visar sig om man kan se det så passa tidigt...Hoppas att allt är bra med dig fast du får jobba helgen i annat land...Skönt att du har tillgång till datan så du kan ha kontakt med oss...Ha en bra arbets helg.kram kram

2009-05-08 @ 18:26:37
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.

Å vad roligt att kanske få förlösa.

Måste vara en mäktig känsla det där.

Hur många förlossningar hade du vart med på nu?



Å ja det är jobbigt sånt där, med både djur å barn ..såna som helst enkelt inte kan föra sin egen talan än/eller allst. Huvva!

Men det är ju för deras bästa och nu mår vi bra igen.

Skönt.



Hoppas tiden går fort så u snart får komma hem ieb. Kramar

2009-05-08 @ 20:36:41
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

du jobbar på så bra gumman!!!!

sänder några kramar till dig, hoppas du får vara med på nån förlossning nu =)



kramar

2009-05-08 @ 21:36:21
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin