Sluta dela upp varandra i fack!!!


Publicerat den: 2009-05-20 [14:54:10]





Hejsan mina vänner.
Idag efter introt på det nya jobbet så kom jag hem och bara slocknade i 2,5 timmar. Jag vaknade upp för ett litet tg sedan och fick för mig att städa toan och köket lite. Hur som. Jobbet var iaf. bra och jag tror nog att det passar mig att leda rond, dela piller, ge injektioner, lägga om sår, beställa varor och att vara social är ju inga problem alls för mig. Ibland får jag se till att hålla käften, osv, osv, ov. Hemmet jag ska vara på är som sagt ett hem för kroniskt sjuka alkolister. Människorna på detta hemmet får bo kvar oavsett om de dricker eller försöker sluta. Inom vården i dag så får man ju se till att hålla sig nykter annars åker man ut. Men här behandlar vi dem oavsett diagnos. Det håller jag stenhårt på!!!


Det som slog mig och det jag nog upp igår är just människor som är sjuka eller i värsta fall - kroniskt sjuka. Det är så lätt i dagens samhälle att se människan som en diagnos. Typ " jaha, där ä ju han som super järnet" - eller "  nu kommer en förstföderska in med förlossningsrädsla, shit vad ska jag göra". Varför ska vi alltid dela upp varandra i fack och inte se varandra som människor oavsett sjukdom, läggning eller situation? Sluta upp med det där nu!!!


Ärligt talat så blir jag mer rädd människor som är helt blanka och hjärtelösa.
Hit hör egoister, skitpratare, utnyttjare och svikare.
De har nog inget diagnos. Men det är det om är värst.

Kommentarer
Postat av: Netha

Vilken väckarklocka ditt inlägg är. Omedvetet delar man in olika människor i fack.. usch! =P

2009-05-20 @ 15:06:05
URL: http://neeeta87.blogg.se/
Postat av: Mindy

God eftermiddag min söta vän..Skoj att det gick bra för dig i dag..ska snart göra vid mig för att åka & jobba..vill inte..I morgon blir det en mysig dag med min kära...TAr dagen som den kommer..vad ska du göra den dagen? kram kram

2009-05-20 @ 15:33:31
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Malin Lj

Åh va skönt o vara ledig så länge:) Jag får ju vara det om si så där 2 veckor, då får jag äntligen sommarlov!

Idag mår jag bara bra! Knappt ont i ryggen alls:) Så det är jätte skönt. Den här långhelgen har vi en massa packning att se fram emot...hela lgh måste packas och börja städas. Men men, lite ska vi nog hinna vara ute också för det ska bli fint väder:)

Vad ska ni hitta på i helgen? Kram kram

2009-05-20 @ 16:37:21
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: maja





Bojkotta facken, Love all!





Pussmaja

2009-05-21 @ 01:57:10
URL: http://majalovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin