En liten hälsning<3


Publicerat den: 2009-11-14 [17:41:04]


Hemma i förra veckan innan gästerna kom på middag. Älskar tända ljus och någon vacker båt att titta på.



Den omtalade affären. Herre Gud sååååååå många människor det var där idag igen.



Djuren följer med överallt. Från vänster är Rosa, Gullan och Bäbe.


I bilen på väg till Halmstad.



Ojojojo ni skulle sett kön in till Gekås idag. Den var nog timslång och flera kilometer. Först såg det ut som att det inte var kö överhuvud taget men sedan så såg vi den. Det gick nog två varv runt hela den stora parkeringen. Upp och genom ett bostadsområde och sågs lååångt långt bort någonstans i fjärran. Så vi fuskade - ush jag skämms när jag tänker på det men så gjorde vi i alla fall. Vi gick in genom utgången och hittade en vagn. Inte en sekund stod vi i kö. Får jag stryk och bajskommentarer nu eller?



Nu ska vi faktiskt fira livet. Det blir bubbel och vin och därefter en god middag.
Kanske blir det musik och dans sen men vi får se vad man mäktar med.
Jag är glad.



Tänkte även på en till sak. En annan sötnos till bloggerska skrev det för några inlägg sedan. Det där om människor som sitter bakom sin skärmar och läser och läser och snokar men vågar inte något mer. De vet det mesta om mig - dock lägger jag ut ca 10% av vardagen just här - resten är väldigt privat. Men ändå. Ändå läser dem medans jag vet nada om deras vardag. Man får inte ens fråga. Då blir det helvete på jorden. Men jag har slutat lyfta på luren och slå nummer.



Ja det har jag slutat med.
Jag bör bry mig lika mycket som dem.
Och det är just det jag gör.




Men här kommer iaf...

.
.
.


En liten hälsning från mig med en av de finaste av Per Gessle.


jag har slarvat bort din adress
så jag sjunger en hälsning istället
det är snö bakom min persienn
jag tror
jag tror du hade tyckt det var vackert

du ligger där i solen under palmer
och tänker säkert inte på mej
och din hud blir varm och brun
och ditt vin
det är säkert sött som socker

men längtar du hem nån gång
när tiden blir för lång
när vattnet blir för varmt för att svalka
eller när drinken blir så lång
att du tappar sista orken
så kom ihåg att jag sa:
- ”det är här hemma du hör hemma!”

jag har slarvat bort din adress
så jag sjunger min hälsning istället
decemberfåglar kvittrar ”kom!”
jag vet
jag vet du hade tyckt om dem
ja, jag vet
jag vet du hade tyckt om dem



Sång: Per Gessle.
Låt: En hälsning.


Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

Oj låter helt sjukt va folk!! de senatse gångerna jag har varit där har det inte varit någon kö alls, men jag kommer ihåg när man va mindre,m då var det alltid kö. Kanske blir så nu igen när tv serien ullared visas.



Hittade ni en massa roliga fynd då?

2009-11-14 @ 23:16:05
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Helt otroligt att det kan vara så mycket folk. Det va ju smart av er att funska er in :-)

Ha de gott

2009-11-14 @ 23:36:36
URL: http://alexeys.blogg.se/
Postat av: kryckaan

RÄTT! palla stå i kö liksom. haha.

2009-11-15 @ 00:03:27
URL: http://kryckaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej hjärtat!

va härligt o höra din röst tdigare ikväll :) Synd bara motagningen va så kass :/

Hoppas iaf du o per hade en mysig kväll!!!

Lina o Rebecca hälsar så gott till dig..



Jag är nyfiken på vad du handlat på ullared, vill se allt :)



Nu ska majsan nana,puss o kram majs

2009-11-15 @ 04:07:11
Postat av: Mina

Godmorgon söta..Hoppas att allt är bra med mig..Mysigt med hotell i helgen för er..alltid så god mat & frukost där..Avis..hihihi..Så det blev en Ullared shopping med..Inte skoj att stå i kö men ni gjorde rätt i att trängas lita..gäller att vara små fräk..hihihi...vet inte hur det ordet stavas men jag tror att du förstår vad jag menar..hihih..

Hopps att du hittade massa fins..Du får mer än gärna visa bilder..Ha en skön söndag..Kram kram

2009-11-15 @ 10:42:57
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mina

God kväll söta..Så nu är man stort sätt klar med klapparna..så skönt..ska bara fixa några få till sen är man helt klar..Hoppas att din söndag har varit en skön dag & fikan var goda.Ha en mysig kväll.kram krma

2009-11-15 @ 16:40:03
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: yasmine modell & blivande mamma

ha en fin kväll kram

2009-11-15 @ 18:17:03
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: ida

sv: haha jag hade gjort preciiis som du ! :) kö är ingenting för mig!



ja de va skönt att komma iväg lite och andas, haha !

KRAM

2009-11-15 @ 18:23:08
URL: http://idapida.blogg.se/
Postat av: Sofie

Va!!!? Lyckades du smita in på Gekås!?? Hur i hela friden gick det till? Där stod väl vakter? Inte ens min man lyckades smita in :P och han brukar fixa sånt.. hihi

2009-11-15 @ 19:02:40
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Katja

bra att du smet före ;)

2009-11-15 @ 19:15:03
URL: http://katjaandersson.blogg.se/
Postat av: Daniel

Rätt gjort!



Sku ha gjort likadant! :)

2009-11-15 @ 19:48:26
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin