Att bada i fostervatten är tydligen helt normalt...


Publicerat den: 2009-09-01 [19:02:22]

Hejsan vänner. Här går det verkligen undan. Idag har nog halva Borås fött barn och den andra halvan har varit på kontroll hos oss. Så känns det som iaf. Jag själv fick två fina förlossningar där två underbara gossar fick se dagens ljus i mina armar :) Lovely!!! Den andra gossen fick bråttom till världen och kom med buller och bång ut genom att skvätta ner mig och undersköterskan med en massa fostervatten. Jg tro nog att jag fick det lite vartstanns på kroppen så duschen här hemma var verkligen välbehövlig.



Imorgon är jag iaf. ledig. Fötterna värker. Huvudet snurrar och jag försöker att hinna med livet utanför barnmorskeriet också. Men det är verkligen inte lätt att ha något privatliv över huvudtaget just nu. Kroppen blir helt utpumpad på energi och kraft att jag hamnar i någon slags koma när jag väl ser soffan. Och full blir jag på ett glas vin. Sicken billig fylla...





Förlossningar gjorda: 27
Förlossningar kvar att göra: 23
Trevlig tisdag mina vänner.
Trevlig tisdag


Kommentarer
Postat av: fine

wow va roligt att få vara med på en förlossning! :D Är du rädd för att föda barn i framtiden?



kram gumman!

2009-09-01 @ 20:38:41
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Så underbart det måste vara att va med på förlossningar :) .. men det där med fostervatten lät mindre kul, hehe ;)



Kramar

2009-09-02 @ 18:38:37
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: sandra

ååååååh, fuuusk. Jag längtar så sjukt mycket tills jag är där du är nu, men det är ett tag kvar!

Men jag ska ju jobba lite extra på förlossningen i höst iaf, om jag hinner.



Kram

2009-09-03 @ 15:18:31
URL: http://sandraochanders.webblogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh vad duktig du är!! tänk så häftigt jobb du har framför dig, varenda förlossning är olik!



kramar

2009-09-03 @ 16:35:50
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin