Men - din jävel - ANDAS.


Publicerat den: 2010-02-17 [21:01:10]





Vi lever ett liv. Just nu.
Man har några år på sig för att födas.
För att lära sig.
För att utvecklas.
Skapa nya kontakter.
Göra slut med vissa kontakter.
Skapa familj.
Och ett jobb.
Jobba och slita ihjäl sig.
Få ett orange kuvert med skitbra pension. Yes box.
Sedan så är barnen vuxna och man har kort hår med papiljotter... som man rullar varje kväll, för att bli fluff fluff.
En sommarstuga vid någon pöl i Sverige. Det kostar en del millisar. 
Eller så ser millisarna till att du kan stå på tå för att se en glimmt av något som kanske kunde vara lite vatten. 
Eller så slänger man lite pengar på något fint utomlands...

.
.
.

Men vad är livet?

Många tippar på att livet har med äkta kärlek och ett bra jobb att göra.
Ett bra liv är ett liv med stabil ekonomi och en massa lyx.
Ett liv där man är oberoende av pengar, kärlek, lyx och ett jobb där man trivs.
Tja... vad säger man?
Vad vet jag?


För mig är livet:

Först och främst - Något STABILT! Inte någon knäppgök som är en velpelle slash snorunge som inte ens kan städa bort sina matrester. Någon som kan stå för era framgångar och även era motgångar. Kanske är det därför som vi inte kan välja något under det vi har...
Denna underbara ska kunna ta dig så som du är. Vi är alla skitsnygga. Men vi kan också sjunka till botten och behöver då hjälp att ta oss upp till den vackra ytan igen.

Livet inkluderar först och främst DIG SJÄLV. Du ska kunna tycka om dig själv innan du kan investera i något annat.
Det som ingår i vardagen är ett underbart jobb - där man trivs och älskar det man gör. Ett jobb utan passion är som pasta utan pesto. Trivs inte jag på jobbet så blir jag en kärring.
Då är jag inte så trevligt förstår ni...

En underbar vardag KAN inkludera en andra hälft- MEN den behöver INTE göra det.
En andra hälft kommer lite som en BONUS.
Har man ÄRAN att få ha en andra hälft som älskar, gör allt, avgudar och verkligen kämpar för er två - ÄR GULDVÄRT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Han eller hon ska plocka upp dig när du är svag.
Och lyfta dig upp dig till rampljuset när du är stark.
Denna ska avguda dig.
Älska dig.

Ära dig och bara...
Bara vara där för dig i vått och torrt.
Så som de där prästerna sa.




Jag har insett efter mina 26 år på denna jord att denna guldvärda sort är väldigt unik.
De flesta som man möter vill gärna sätta svansen mellan benen och springa iväg så fort verkligheten tar fart.
Många kan inte ens möta konsekvenserna av sina EGNA handlingar.
Sådana små velpellar kallar jag inget mer än: Fegisar.
Buhu...
Livet är hårt och har både mot och framgångar.
Det gäller att stå för sitt handlande.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Framtiden:


Men så är det iaf.
Men så är det faktiskt.
Lev.
Lev livet på
RIKTIGT ISTÄLLET.
Denna låt som heter Diamante och som jag önskade mig sedan en liten parvel. Här får ni den på itali.
Imorgon blir dey bättre.

Kommentarer
Postat av: Linda - ndaiL

Ja, konstigt att man aldrig kan va nöjd :S

2010-02-17 @ 23:02:27
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Angel

Älskar att du skriver så genomtänkta saker,starkt

2010-02-18 @ 09:39:44
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

Ja han har säkert redan glöm oss nu :)



Hoppas du får en underbar helg!!!

2010-02-19 @ 14:36:32
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Mamma mina

God eftermiddag söta..Allt bra med dig denna fredag.Här är det bara bra..tycker att snön borde försvinna nu så man kan ha lita vår känslor..o ha mina nya klänningar..Ha en skön helg.krma kram

2010-02-19 @ 15:55:35
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Hejsan!



Hittade din blogg under perioden jag funderade på att bli barnmorska (går numera sjuksköterskeprogrammet termin 2 i gbg) och är så himla nyfiken på hur du tycker utbildningen har varit! Är barnmorskeyrket (läs praktiken) som du hoppades på? Hade du i efterhand hellre velat bli förlossningsläkare/gynekolog? Funderar nämligen på det men det är ju så sjukt många år att läsa! Just nu känns nämligen utbildningen trög..basal omvårdnad kanske inte är toppen direkt. Skulle vara så himla glad om du svarade på mina frågor någon gång när du har lust. Tycker du skriver en superbra blogg!

2010-02-19 @ 17:53:59
URL: http://www.denduktigaflickan.blogspot.com
Postat av: Sofie

Tack så mycket gumman :)



Kramar

2010-02-20 @ 19:15:48
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin