En dag på jobbet - del 1.


Publicerat den: 2010-05-15 [18:41:47]


Här kommer lite bilder från en dag på jobbet. Bilderna är tagna i torsdags då jag faktiskt hade en lugn stund och kunde fokusera på sytekniken och lite annat. Denna helgen är hela familjen lediga så vi passar på att vila oss ordentligt - något som är lite svårt just nu. För hur mycket jag än sover så är jag förbaskad trött ändå...

Här hemma gör vi härlig lördagsmiddag och mannen min njuter av en god whiskey :) det är han verkligen värd. Jag själv njuter av en Carlsberg...


Ha nu alla en fin lördag.
Puss


Mitt andra hem och en dröm som till slut blev sann.

Livets mirakel och barnets utveckling i fostersäcken.

Pudendusbedövning som används vid större bristningar. Nålen i den är faktiskt bara några cm lång och bedövningen placeras nedanför spineknölarna som är den trängsta delen av födelsekanalen. Till höger ser ni en liten elektrod som placeras på barnets huvud då förlossningen kräven konstant reg.

Att lära sig sy är banne mig inte alls lätt. Här får man träna på skumgummi. I verkliga livet är det liiiiite svårare när det blöder och man sitter i en obekväm ställning. Sedan att det finns många olika sätt att sy på och olika grader av skador är inte heller enkelt att lära sig. Men det går - om man vill.


Kommentarer
Postat av: fine

va intressant att se! Dont worry, you'll get the hang of it, det där med att sy. Jag kan inte ens sy i en knapp så det hade inte varit nåt för mig, hihihaha ;)

2010-05-15 @ 19:41:29
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Camilla E Lindström

Åh vilka minnen jag får när jag ser ingången. Förlöste mina barn där. Bm Gunnel förlöste mig. Hon jobbade natt och skall ha barn i sommar, en blond tjej. Vi har lite kontakt efteråt.



Må så gott!

Kram

2010-05-15 @ 19:47:42
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Anna

Va tråkigt! men kanske kommer solen till dig i morgon, för då flyr den här ifrån-det ska tydligen bli regn..



Hoppas du har det bra!



Kul förresten att se bilder ur/från ditt jobb!



kram

2010-05-15 @ 22:40:38
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: maja

Va intressant o få följa dig på jobbet gumman.

Du har verkligen nått din dröm o det är helt fantastiskt!!!

men dom där nålarna...brrrr..vet jag inte hur du klrara av......Starkt är det iaf!!!



Love you majsan

2010-05-16 @ 10:08:38
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh vad kul!!

Undra varför du är så trött!? ;-) jag tror jag vet!



Vore kul att träffas snart igen!



Kraam

2010-05-18 @ 09:20:19
URL: http://Www.sandraochanders.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tur att jag inte visste hur synålen såg ut innan jag åkte in på förlossningen, då hade jag nog sagt åt henne att hon inte fick sy stygnet! ;)

2010-06-06 @ 22:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin