Konsten att hålla tuttarna uppe...


Publicerat den: 2010-10-12 [11:28:53]

Inatt har jag verkligen SOVIT UT!!!! Ni mammor/blivande mammor förstår nog vad jag menar. Inatt har jag inte mått illa. Inga sammadragningar. Endast 1 toalettbesök och vovven har endast snarkat mellan 03-03:30. UNDERBART är bara förnamnet. Och här ute lyser solen. Det är kallt men oj så underbart att lunka fram med Nemo bland alla vackra träd och löv.

Jag behöver tips på bra amningsbh och ammningslinnen. Förstår mig inte på dessa saker över huvudtaget men det ska absolut vara något som INTE skaver på kroppen. Och helst inget avvancerat. Det är dags att investera i något sådant - man vill ju inte ha hängande tuttisar :)

Här hemma lyssnar vi för tillfället på musik. Nemo sover och korven i magen dansar :) Lika bra att vänja henne vid musik och ljud. Jag tänker inte trippa på tå här hemma när hon sover.


Idag blir det bilder på våran lilla gris ♥


Hund med toffsar stirrandes ut genom fönstret.


Hund i skåp. Nemo provar dotterns klädskåp.




Trevlig tisdag sötnosar.


Kommentarer
Postat av: Saannis - 2barnsmamma inom 1år

Tillväxten var det som de ville kolla på barnet, vad jag fattade det som. Inte gör det mig något, mycket roligare att se sin skatt flera gånger och även få veta kanske mer exakt vilken vecka man är i (som de har svårt att fastställa helt).



Tackar så hjärtligt för komplimangen över det jag virkade. Skorna var riktigt roliga att göra :)

2010-10-12 @ 11:41:48
URL: http://www.metrobloggen.se/saanniscarlos3
Postat av: Angel

så sött gumman,jag skulle ju startat nu i Augusti men pga Famor sköt jag upp det,nåt jag ångrar för jag e ju så rastlös nu även trots jobbet men men får helt enkelt ta d lugnt och fokusera på våren då allt börjar. Nu ska ätstörningen hållas borta och jag ska leva upp mina drömmar ;) känns ju inte som man vågat sig på barn så länge man är sjuk då man läst om konsekvenser.

2010-10-12 @ 11:46:55
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Jannie

Åh vad härligt att du fick sova ut!

O så vakna till detta fantastiska vädret.Härligt!



Tusen tack söta du,från både Victor o mig.Ja gud ja,tiden bara rusar iväg.Görkul att det händer så mycket givetvis,men ibland vill jag ändå att tiden ska stanna upp.Kan man inte få både äta o behålla kakan liksom??

Helt ärligt,så hittade jag ingen amningsbehå som jag vart 100 % nöjd med.Hade tyvärr problem med stl.Skitjobbigt.Fick köpa vanliga som jag bara kunde lossna axelbandet på.Sådär roligt...

Hoppas verkligen du hittar några som är toppen.



Nu låter det som om någon börjar bli hungrig.Han är fasiken som en klocka ibland.Underbara hjärtat!

Ha en superhärlig tisdag vännen.KRAMAR

2010-10-12 @ 11:58:08
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: carola

ph så underbara kort..

Hittat hit då jag kikar efter tips på ny design..



Jag hade Anna Cecilia, heter dom så Bh...

Tror det, superbra tyckte jag då jag har stor byst och svårt att hitta bh..

lycka till

kikar in igen

2010-10-12 @ 12:02:44
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Angel

Jag kommer läsa lite på distans i början och sen universitetet. Jag lääängtar tills man kan kalla sig barnläkare visst det kommer säkert ge tårar men även enorm glädje att kunna hjälpa :)

2010-10-12 @ 12:07:00
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Martina

hej vännen!



va härligt att du fått sova ut inatt:) sånt tackar man aldrig nej till. man får vara glad när man verkligen känner att man fått sova!



tips på amningsbh skulle jag med behöva emn jag testade 2 olika på Lindex och tyckte dem var både snygga och sköna:)



Låter som ni har en skön dag för er idag:)



Hoppas ni får en fortsatt bra dag

kram

2010-10-12 @ 12:56:39
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Amanda Rieem

men gu va söt vovve! klappa!

2010-10-12 @ 13:01:37
URL: http://rieem.com
Postat av: Åsa

Låter som en helt fantastisk natt hördu :) det var ju toppen det, då har man ny energi igen :)



Ja-a du amningsbh och linnen, jag har ett paket som väntar på mig att hämtas det är från lindex, har hört att de ska vara bra där om det stämmer vete fåglarna, det visar sig, man måste ju börja någonstans och allt verkar vara en djungel... värre än barnvagnen ju :P



Kramar

2010-10-12 @ 13:31:57
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Jag köpte två på Hm och det gillade jag inte alls! Skavde och sådär :( Men sen var jag en sväng till Ullared och fick tag i två olika sorter och jag älskar! Kostar ca 89-99 kr. Utan bågar är det ( är det bästa och bekvämaste) Finns i både svart och vitt med små blommor på. Ha det bra/ Ida-kompis med Maja :)

2010-10-12 @ 14:11:58
Postat av: Erica

Jo solen skiner här och har gjort det i 4 dagar! Oc jag är överlycklig! =)



Idag ska min syster ha genrep på Jönköpings revyn som hon är med i och jag och min sambo fick gratis biljetter till genrepet ikväll! =)



Kram

2010-10-12 @ 14:12:53
URL: http://ericaskrypin.blogspot.com
Postat av: Mamma till William

God eftermiddag söta du..

Så fint klädskåp till din dotter..Ser att du har köpt en grå söt overall från Kappahl eller en varm mjukis..synd att de bara ha den upp till st 68...w har 74 nu..

Jag dricker olika sorter ang kaffe..Hoppas att du har en skön eftermiddag.kram kram

2010-10-12 @ 15:10:45
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Frida

Det som kompisar och bekanta varit absolut mest nöjda med är amningslinnen från HM. Annars har jag ingen koll men vet att många har sagt samma sak. Deras amningsBH har de inte varit nöjda med däremot.

2010-10-12 @ 15:14:58
Postat av: Linda - ndaiL

så fin han är :)

åh, det är en kul affär, somv i tyvärr inte har här i gävle :S

2010-10-12 @ 16:14:32
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Mamma till William

Min och Williams dag har varit en mysig hemma dag med massa bis och lek och mys :) Nu ska han krypa runt överallt här hemma och resa sig på allt så det gäller att vara där hela tiden.men vist finns det stunder so han slår sig att man inte hinner komma dit o fånga upp han i fallet..men så är det när man ska göra allt och vara så snabb..min underbara prins som är allt för mig..Man göra bara det om man känner för det,,brukar inte själva göra det men nu har jag haft tid att göra det så varför inte...:)

Ja de har så fina kläder inne på Kappahl till bra priser..blir det en till så kommer jag lätt köpa denna dress om inte så får man köpa den till någon som ska få barn snart :)

De andra märket kostar allt för mycket och de växer ur de allt för snabbt så det är bättre att köpa de som inte kostar så himla mycket..känns bättre i plånkan..

Ha en skön kväll söta.kram kram

2010-10-12 @ 16:19:19
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: C

på twilfit finns supermysiga amnings-bh:ar i "stretch" eller silkigt material. Finns både i svart o vitt. De är supersköna! :)

2010-10-13 @ 11:24:41
URL: http://cblog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin