Zucchero & jag och en flaska vitt vin.


Publicerat den: 2010-10-22 [15:50:18]





Hoppas hoppas hoppas man en dag snart får vara med om detta underverk.
Min dröm är verkligen att få sitta nära och uppleva denna fantastiska artist.
Denna fantastiska människa.

Under maj och juni månad kommer han att ha konsert i både Austria och Zwitzerland.
Att åka dit kostar ju verkligen inte så mycket och klaffar allt med dottern så kanske bara kanske kan vi åka bort under en lång weekend eller så.
Zucchero är som sagt en dröm jag haft sedan barnsben och det var till hans låt Diamante som jag och min fina make hade våran första dans som man och hustru.

Zucchero har bla. sjungt ihop med Paul Young, Pavarotti, Andrea Bocelli, Dolores osv.
Han är en enkel man med en helt fantastisk röst.


Det hade varit helt makalöst att få sitta med honom på en sliten taverna någonstans i Italien.
Vi hade delat på en flarra vin och pratat om livet.
Jag hade inte tackat nej till honom om han helt plötsligt skulle börja sjunga för mig.
Eller så hade vi bara skålat och tittat ut över de italienska bergen.





Zucchero feat Dolores - Pure love.


Zucchero feat Paul Young - Senza una donna.

Kommentarer
Postat av: maja

Gud så mysigt det där låter!

Du skriver så målande o beskrivande gums :)



Kan verkligen se er framför mig sittandes

på den där"sletna" tavernan blickandes ut över det vackra havet i Italien..o dela en flarra!



Vin ska vi bannemig drcka i mängder sen till våren

o njuta av livet!!!



Du är underbar!



Puss

2010-10-22 @ 16:21:41
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nu är det helg så nu får vi kanske vänta tills på måndag innan dina fina inlägg dimper ner igen.... =)



Önskar er en mysig helg....



Kram Sofie

2010-10-22 @ 18:55:37
URL: http://ibilderochord.blogg.se/
Postat av: Angel

Åh wow nu blir man avis =) Hoppas ni kommer i väg.

2010-10-22 @ 20:44:36
URL: http://angelnr.blogg.se/
Postat av: Angel

Åh wow nu blir man avis =) Hoppas ni kommer i väg

2010-10-22 @ 20:45:16
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Åhhh jag skulle kunna svepa ett glasvin just nu.. är så himla sugen!



Ja förlossningen hoppas jag bara kommer att gå bra och att jag får föda vaginalt mer eller mindre "problem" fritt, sedan vilken typ av bedövning som blir om jag nu känner att jag måste ha EDA för att orka då tar vi de då. Känner inte de som ett nederlag alls, de är ju en obekant smärta och ibland funderar jag hur jag ska klara det. Hoppas de kör igång snart har en massa förvärkar som jag skulle vilja bli av med ^^



Åh myskväll ni ska, sköt om er och ta hand om dig!



Kramar!

2010-10-22 @ 21:08:45
URL: http://vi2blir3.se
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Det jag känner in för just EDAn är att de ska stanna av värkarbetet eller göra så man kanske måste använda sugklocka, eller att man sätter värkstimulerande dropp och så går allt för snabbt - ja du kanske känner igen tankarna ifrån jobbet ;)



Men lustgas och bad är något jag absolut ska prova och ha, och så kanske EDA då :)

2010-10-22 @ 21:19:28
URL: http://vi2blir3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin