Felfritt rullande för våran lilla tjej.


Publicerat den: 2011-04-19 [19:29:50]

Nu rullar hon helt felfritt från rygg till mage och håller för det mesta sitt stora, söta huvud stadigt.
Ibland dimper det ner för att sedan åka upp igen.
Vi har applåderat och hejat på henne. Glad och stolt var det lillstora tjejen.
Hon ser skillnaden på små små saker nu och insepekterar sina leksaker noga.
Även våra ansikten är väldigt spännande att klappa, nypa, riva och ta på.
Herre Gud - nu förändras hon ju timme för timme.

Och idag har hon simmat med badring den lilla korven.
Jag och mannen vi kampar ute i vardagsrummet eftersom sovrummet är det ända rummet som är mörk i lägenheten för tillfället. Samma rullgardin ska upp i hennes rum nu i dagarna och hon ska få flytta över från innevagnen till sin fina vita säng.
Men det är ganska mysigt måste jag medge. Att kampa.
Vi ligger och pratar. Kikar på tv och delar på nätterna.
Inatt sov hon fram till 06:06 med två uppvak för att stoppa in nappen.
Den kastar vi nattetid för ALLTID om 2 1/2 vecka.


Jesus så förälskad jag är i denna lilla jäntan.
Snart kommer bilder också.

Kommentarer
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Hon är exakt 20 veckor idag, det är flera just som kommenterat om utvecklingssprång, men jag hade inte en tanke på det för tidigare har hon inte verkat veta av dem, men nu, jisses säger jag bara!

Hoppas det vänder snart, hon är ju en helt annan människa!

Men så man älskar dem ändå <3



Kramar på er!

2011-04-19 @ 21:03:46
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej vännen!



va duktig hon är:) de går undan för henne också hihi! va mysigt med att bada.



kul att du gilla mina bilder hih:) de finns inga fotokurser nere hos er för en billig peng? så du kan lära dig lite:) eller så gör du som jag vrider och vänder på inställningar coh lär dig så;)



Emilia älskar verkligen att sova ute i detta vackra väder så har varit mycket ute nu och som sagt hon somnar bättre ute än inne.



hur ska ni fra påsken eller firar ni den?:)



Ha en riktigt mysig dag

kram vännen

2011-04-20 @ 08:11:15
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Angel

Va härligt =)

2011-04-20 @ 10:07:59
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Visst känner mig sig ensammast i världen när man mitt i natten försöker få sin bebis att somna om.

Blir lite lättare att hantera det när man hör att det finns andra som har det likadant.

Håller tummarna för att ni lyckas få henne att sova hela nätter!



Vad duktig hon är er lilla tjej och så underbart söt! Man blir ju tok stolt över sin älskling när de visar vad de kan :)



Ha en underbar Onsdag.

KRAM

2011-04-20 @ 11:44:53
URL: http://alexandrajakobsson.blogg.se/
Postat av: Jannie-mamma till Vicor

Duktiga duktiga Anelia!

Klart man ska applådera o heja på sina älsklingar.Finns inget som gör en mer stolt än dom!

Å mys med camping i vardagsrummet!

tänder ni brasa o grillar korv oxå??hi hi hi

Men shit.ska ni slänga nappen??Spännade!Det ska bli kul att läsa hur det fungerar.Håller tummarna!



TACK underbara du!om du visste vad glad jag blir när du säger så!Själv tycker jag ju bara att det är en jäkla massa babbel o blir glad av att någon bara orkar läsa...(men grym humor har du! ; ) )

Nu håller jag tummar o tår för att din Iphone har rätt!vill ha kanonväder HELA påsken!

Hoppas ni har en fantastisk vecka finingar!

Ser fram emot fler bilder på den lilla sockerbiten.

massa kramar

2011-04-20 @ 14:05:25
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin