Du, du, älskade DU. . .


Publicerat den: 2011-02-26 [20:27:59]






Idag fyller du hela 12 veckor mitt älskade lilla hjärta.
För 12 veckor och 1 dag spelade din pappa och jag yatzy och jag var halvvägs in i förlossningen.
Vi visste att du skulle komma till oss snart och firade med kexchoklad och musik.
Vi visste även att vi snart skulle bli fler personer inne på det rummet och att vi senare skulle åka hem med den nyaste personerna av dem alla.
Vi skulle åka hem med DIG.

Vad vi inte visste var att vi skulle komma att älska dig något så makalöst mycket.
Vad vi inte visste var att kärleken skulle vara så otroligt stor.
Vad vi inte visste var att du skulle ta oss med storm att alla pengar i hela vida världen inte skulle spela någon roll så länge du bara fanns.

Vad jag inte visste var att vart jag än skulle vända mig om hemma, skulle komma att påminna om dig.
En snutte.
En mössa.
En lite strumpa.
En napp.
En haklapp.
Oh lilla älskade...

Vad vi inte visste var att ett litet ljusblått pluss på stickan skulle komma att vända upp och ner på hela våran värld.

Älskade, älskade du.
Varje liten del och varje gosigt veck på dig är guld i mina ögon.
Dina vackra stora ögon.
Ditt leende.
Din fjuniga, gosiga, mjuka, leena kaluffs.
Din lukt.
Ditt allt.
ALLT!

Du, du och ingen annan kommer att beröra mig.
Röra om i mig. . .
& få mig att älska så mycket.

Jag älskar mig själv så mycket idag eftersom du bodde i mig.
Du nästlade in dig i mig. I mitt hjärta och förde med dig oändligt mycket kärlek.
DU fick mig att bli till den jag är idag.
Endast 12 veckor på jorden och vårat allt för evigt.
I oändligheternas oändlighet.



Jag och din pappa älskar dig mer än alla solar, månar, stjärnor & planeter.
Ever thine.
Ever mine.
Ever ours.




Utdrag från dagbok till Anelia.
Tisdag den 12 april- 2010.



Hej du lilla älskade i magen.
Idag blev vi medvetna om din existens.
Jag som skriver denna bok är din mamma Theodora.
Din pappa heter Pär och är just nu på kurs i Borås.
Gissa om han blev överraskad & lycklig när han öppnade upp MMS´et med bilden  på det positiva graviditetstestet.

Dina blivande morföräldrar vet nu också om dig...
Hur skulle jag kunna hålla dig hemlig?
3 Positiva tester borde väl betyda att du har kommit för att stanna?

Snälla stanna & bo in dig i mig - vem du än är.

All kärlek från din mammma.

Kommentarer
Postat av: Alexandra, Mamma till Alvin.

Det är underbart att se hur ens barn vänder upp och ner på hela ens värld. Trodde inte det fanns så mycket kärlek att ge. Men det får man ju bevisat när man får upp sin hala lilla bebis på bröstet efter förlossningen.:)

2011-02-26 @ 20:58:29
URL: http://alexandrajakobsson.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Å vad vackert skrivet vännen!

Skrev du dagbok hela tiden under graviden?

Har inte talat med maken än om när vi kan komma,just det har du FB? Vi måste bytta mobilnummer.

Kram till er min vän.

Postat av: Angel

Va vackert skrivet,grattis till lilla sötnosen

2011-02-26 @ 21:31:03
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Hej vännen!

Å du är bara allt för underbar ska du veta.

Tack för inbjudan i sommar,klart vi kommer vännen.

Ska bli underbart att träffa dig och din familj ska du veta.

Kram till er från oss.

Postat av: Johanna

Åh så fint ;)

2011-02-27 @ 13:16:33
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Jag får tårar i ögonen när jag läser det här! Gud så fint! Hoppas ni har haft en underbar helg. Massa kramar!

2011-02-27 @ 19:37:20
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Jannie-mamma till Victor

Hej going!

Så himla underbart du skriver!Verkligen jättefint!

O lilla Anelia...Finns inte ord för hur söt hon är.O hon ser ju verkligen så skönt nöjd ut.

De små tofflorna är ju HELT galet fina!Vet ju att du virkar o grejar en hel del,har du gjort de med??Helt lovely verkligen!



ha ha ha Ja du ska se honom!Han blir verkligen helt vansinnig!Vill bara gå gå o gå...Underbaring!

Så DÅ är man iaf nr 1.Så jädrar vad jag går med honom...ha ha ha

Hoppas allt är bra med er o hoppas ni har en riktigt härlig dag!Ny vecka nya möjligheter!; )

massa massa kramar från oss

2011-02-28 @ 11:32:04
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Maria - mamma till Hampus och Theo

Åh vad fint skrivet =) Det är en underbar kärlek som kommer med ett barn, en som aldrig går att beskriva fullt ut. Vad som är än mer otroligt är att när(om) man blir gravid igen så värker hjärtat och växer i takt med magen och man har sen precis lika mycket kärlek till sitt andra barn =) Helt fantastiskt!

2011-02-28 @ 15:41:51
URL: http://mariaj85.blogspot.com
Postat av: Jessica - Mamma till Melwin

Underbara lilla skapelse....



Och jisses va lik hon är sin far.... Det är ju en kopia ju :)



Hur har helgen varit? Träningn som vanligt i veckan nu ????

Må bäst och va rädda om er.. KRAMAR i massor

2011-03-01 @ 06:46:47
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej gumman!

va fint du skriver om eran lilla tjej! Hon är ju grymt söt! Den där klänningen köpte jag till Emilia i helgen hon ska ha den på sig efter dopet;P hihi! grymt söt är den och skön i tyget.



Har ni haft en bra helg?!

kram

2011-03-01 @ 09:21:48
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Redan 12 veckor, Jösses... Tiden springer iväg, min lilla blir 2 år om 8 veckor... det är ju inte klokt..

Glad tisdag

Kramar från Camilla

2011-03-01 @ 14:41:32
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Mira

Så fint du har skrivit vännen! Och så underbart söt hon är! Kärlek!



Läste ikapp mig lite här bland dina tidigare inlägg. Tycker era sovrutiner låter himla bra. Jag kämpade ju på med Ella innan Thailand, försökte få bort nattmålet helt och lyckades faktiskt. Vi har oxå samma rutiner varje kväll i vanliga fall. Gröt, bad, uppe en stund och sen ersättning/välling blandat. Efter en natt med 3 timmars skrik så räckte det med att stoppa in natten 1-2 ggr per natt. Det var superskönt. Hon somnade allt mellan 20-22 och sov till 7-8.



NU funkar inget. ;) Här i Thailand har vi sovit i samma säng alla tre. Hon småäter 2 ggr per natt och vaknar mycket. Märks att man inte har samma rutiner som hemma. Så det ska vi ta tag i igen sen.Bävar bara för första nätterna ;)



Är det Barnaboken av A.W du läst? (heter den så..?) eller vad heter boken du fått tips om sömn?



Kramisar Mira

2011-03-03 @ 17:19:05
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Sofie

Åh vad fint <3

och guuuud så söt hon är!!

2011-03-03 @ 20:33:36
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åh vad fint <3

och guuuud så söt hon är!!

2011-03-03 @ 20:39:30
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin