Zzzzzzzz på balkongen.


Publicerat den: 2011-02-17 [12:15:58]

Korven slaggar ute på balkongen. Alla larm är på. En och en halv timme är målet att hon ska slagga där ute. Annars får jag gunga till henne lite. Det gör susen. Det ser faktiskt väldigt skönt ut där hon ligger. Vill också ligga i en varm vagn och sova middag. Jag sitter och lyssnar på The King of pop och virkar små hjärtan i grönt och gult till en vän som ska ha en liten till våren. En gåva att ha i vagnen. Våra hjärtan i lila och rosa används flitigt antingen i vagnen eller vid hennes säng.



En del av er har frågat om sömntips. Ni ska få sömntips av mig imorgon på fredagkväll. Jag lovar. Man kan få de små korvarna att sova läääänge. De behöver sova länge när de växer så. Korven här hemma höll på att förgöra oss alla när jag öppnade upp en bok och blev totalt frälst. Nu är ångestnätterna borta och jag ser fram emot varje ny dag med en utvilad liten tösa :)


Så titta in imorgon.



Så här fin var lillstumpan på alla hjärtans dag. Body från Teddys faster Evelina och strumpor med texten Älskling från Lundmyr of Sweden.


Fina strumpisar som ser ut som skor.


zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz på vår balkong.

Imorgon är det fredag hurrni. Underbart ju. De tre kommande helgerna är mannen min hemma vilket vi gillar starkt. Lördagen blir bra. Majsan och Teddy kväll blir det med mat och Melodifestivalen. Nice huh :) Nä, nu känner jag för att ringa faster. Hej hopp. Tjoho.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Frisk luft är alltid skönt!

Hoppas hon sover länge och vaknar som ett solsken och du får lite egen tid :)



Kram

2011-02-17 @ 12:27:15
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Ja men visst sover de så mycket bättre i frisk luft :) I Finland har vi alltid ungarna ute på dagen men här har många undrat. Sömn är så viktigt för de små. Maken lekte lite för länge igår kväll med dottern (hon hade jätte kul) och då blev hon över trött och grät i 45 minuter. Men idag är hon pigg och glad igen :D Hoppas ni har en fin dag idag. kramisar från oss!

2011-02-17 @ 12:55:22
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Sanne - mamma till lykke

Jag bytte VC eftersom min gravidpsykolog sa att dem var så bra där. Men jag ska träffa henne imorgon, och nu ska jag säga till på skarpen även om hon hjälpt mig mycket.



Lykke var arg på mig med i början om hon låg på mage så, nu ska hon helst se allt.. så antingen mage eller sida. Men det ändras ju :)



kram

2011-02-17 @ 12:58:49
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Alexandra, Mamma till Alvin.

Alvin sover också så skönt på balkongen. Perfekt att köra ut dem där när de behöver sova eller om man kommer in från en promenad :)

Ser fram emot sömntipsen imorgon. Vi får sova OK men det kan ju bara bli ännu bättre ;)

Kramkram.

2011-02-17 @ 14:33:21
URL: http://alexandrajakobsson.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

hej <3

2011-02-17 @ 16:35:23
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Jag låter oxå wilda sova utomhus på dagen. Blir mycket sjupare sömn då =)

2011-02-17 @ 19:30:44
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin