I Varna efter en hel del strul...


Publicerat den: 2011-07-01 [16:03:49]

Hej hej mina älskade vänner i Sverige. Nu är vi i Varna. Äntligen säger jag bara. Äntligen.
I måndags - dagen vi åkte trodde jag verkligen inte att vi skulle komma fram någon gång utan i värsta fall behöva åka hem igen.

Kort och gott började det på Landvetter flygplats där jag inte fick flyga med mitt pass därför att mitt efternamn inte stämde med flygbiljettens. Vi fick göra ett akutpass och där rök en del pengar =( Därefter fick vi rusa igenom kontroller för att hinna med planet.

Precis då vi landat i Wien ser vi att planet till Varna är CANCELLED! Ingen vet något om något och överallt är det köer. Vårat bagage hittar vi flera timmar senare. Vi får reda på att det förmodligen går plan till Sofia på kvällen men ingen är säker på något. Kanske kunde vi flyga igenom ett annat land och där skulle man se om det gick plan ner till Varna... Puhhh...
Men efter många om och men får vi plats på ett plan ner till Varna med avgång dagen efter.
Piloterna hade nämligen strejk den dagen och vi blev strandsatta i Wien.

Nu gällde det att hitta ett hotell och taxi som tar emot hundar och en bil med babyskydd. Problem igen! Hotell hittas med otroligt stökiga gäster. Lilla skatten får fick slagga inne i en walkincloset för att få det mörkt.
Gick strålande.
Men jag som inte kunde sova pga gästerna fick nog och skällde ut de efter noter =)

Dagen efter. Problem redan då taxibilen kom för att hämta upp oss. Den lovade bilbarnstolen fanns inte och hunden var inte välkommen. Den taxisnubben fick sig också en utskällning.
Till slut hittade vi en annan taxi fast tyvärr utan bilbarnstol. Det fick gå och gick bra tack och lov...

Åter på flygplatsen. Får direkt reda på att alla platser för hundägare redan var tillsatta, förmodligen skulle vi inte få gå på detta planet heller. Jag satte igång med mitt skällande igen, hahaha.
Plats fick vi och resan ner till Varna gick fint.
Trodde verkligen att det inte var meningen att vi skulle flyga efter såååå många bekymmer. Fick så klart för mig att planjäkeln skulle störta på något vis...
men men- allt sker väl av en anledning.


Puhhhhhhh, vilket osammanhängande inlägg...
Hoppas ni förstår något av det iaf.


Nu är vi här iaf. Känns underbart.
Rutinerna sitter i tack och lov och vi räknar ner dagarna innan pappa Pär och morfar Joro kommer ner till oss.
Vädret är lite si och så men vi njuter för fullt och människor som bryr sig om oss har vi överallt =)


Trevlig fredag.
Nu ska jag väcka våran skatt efter sin 45 minutare för att ge lite gröt =)




Lite bilder delar jag med mig. Sorry för dålig kvalite men de är tagna med mobilkameran.


Förra året åkte vi hem tidigare för att lilla Anelia ville titta fram. Här åker vi första klass och fick god mat i porslin.


På hotellet i Wien. Hör inne sov våran lilla skatt =)


Nemo fick vänta utanför under våran frukost. Självklart smugglade vi ute leverpastej =)


Mycket suddig bild men här badar skatten för första gången i Bulgarien. Gladisen vår =)


Finaste Marcco finns i år också. han måste nog vara över 20 år gammal nu.


Soluppgång i väntan på att skatten ska vakna.


Nyaste bilden på skatten hemma hos sin mormor.

Kommentarer
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Hoho, det där lät ju inte alls något vidare, nu håller vi tummarna för att hemresan sen när ni åker hem går smärtfritt!

Hoppas ni har det underbart där borta och njut :)



Kramar!

2011-07-01 @ 18:31:35
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Mira

Skönt att ni kom fram till slut iallafall vännen!

Njut nu!

Stor kram

2011-07-01 @ 19:28:53
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Martina

Hej gumman!

urch vilket äventyr ni varit med om, men skönt att ni kom fram til slut. jag tror nog att man behöver vara hård och så när de blir en massa strul sådär och jobbigt när man måste ha koll på både hund och barn och att inga lyssnar:( men starkt gjort av dig gumman.



söta bilder, va tyckte amelia om att åka flyg då?



stor kram till er och ha de riktigt bra i varna nu

2011-07-01 @ 21:54:09
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Kristiina - Mamma till Lovisa

Oj vilken resa ni har haft. Men tur att ni sötisar är framme. Njut nu så mycket. Puss och kram

2011-07-02 @ 00:04:57
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: maja

Jobbigt för er alla att turen blev så krångligt jobbig :(

Tur att du står på dig o skäller på dem som behöver det!!!

Det ger ju tydligen resultat märker vi ;) hehe..

Skönt o höra att ni har det bra nere i Varna!

Härliga bilder <3



Saknaaaar dig!



Majsan

2011-07-02 @ 00:33:12
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Angel

Ussh då vilken resa men huvudsaken att ni efter mycket om och men kom fram.

2011-07-02 @ 10:31:39
URL: http://angelnr1.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God eftermiddag söta..Skönt att ni kom ner efter om och men..Konstigt att du fick byta pass och annat namn på biljetten..Hur kan det stå annat på passet o biljetten om man får fråga?

Hoppas att vädret blir bättre för er i dag så ni kan vara ute så mycket som möjligt med familjen din..

Hur länge ska ni vara borta? Ha en skön helg..kram kram

2011-07-02 @ 12:58:17
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Hej finasde Teddy och A!!

Å vilken resa ni haft och vilket ävertyr det blev för er med. Men jag är glad att ni kom fram ok och att allt gick bra till slut ler.

NJUD nu av er semester och ha det så underbart mina vänner.

Stor kram från sverigen/N


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin