Inte ge upp, inte ge upp, inte...


Publicerat den: 2011-03-03 [21:29:18]

Hej svejs mina vänner.

Här hemma har det varit en snabb fika dejt med våra nya grannar. De har också en liten tös på 8 månader och bor endast en trappa upp. Perfekt när man själv är ny i mammarollen och behöver peppning efter några sömnlösa nätter.
Anelia och jag var även en sväng inne i stan och fikade med våran kära A, som tyvärr inte bor granne med oss längre.


Hemma har det varit disco rent ut sagt.
Nattetid alltså.
Efter 03 tiden sätter det igång fram tills jag tjoooar GOOOODMORGON 06:30 och drar bort mörkanläggningen. Då är hon inte glad måste jag säga.
Hon är skiiit förbannad på mig.
Här om dagen tex så skällde hon ut mig eftersom hon fick sova napplös.
Vi är nämligen inne på 4 el 5 natten utan napp och så ska det vara.
Nappen är ett mycket störande moment vilket gör att hon vaknar upp = Mamma vaknar upp.
Så kan vi ju inte ha det banne mig.
Så nappen är borta och vi fortsätter med rutinerna.
Men jag måste medge att man inte lika kaxig och jag har verkligen INTE den attityden kl 03 på natten.
Herre jäklar vad jag har varit nära på att ge upp...



På dagen är det MAT, MAT, MAT OCH MERA MAT.
Det är lek och upptäcka världen.
Hon är en glad prick den där jäntan alltså.

Men jag har varit som en levande död under dagarna.
Jag glömmer helt enkelt vad jag pysslar med och kan stå och glo på saker i eveighet innan jag kommer på vad jag skulle göra.
Några minuter senare är det samma visa igen.
Min hjärna är nog pureé just nu.
Pureé är den nog av att mata, byta blöjor och spela Allan under dagen :) hahaha.
Allt för hennes smile alltså♥



Men detta ska gå benne mig.
Det ska bli ordentliga nattrutiner på denna jänta.
Om vi inte sätter dem.
Vem ska då göra det?
Inte ge upp, inte ge upp, inte ge upp.
Jag vet ju att hon kan och vilka framsteg vi gjort hittills!!!



Vi har alla rätt att sova gott och vi märker att hon är en mycket gladare jänta när hon får sova sina timmar under natten.

Hur ska man annars orka vara en pigg och glad mamma?
Nej barn ska NJUTAS och de ska NJUTA själva.
Ingen njuter av att ha nattklubb nätterna igenom.



Mannen har helg nu och kommer ta natten inatt.
Jag och Nemo ska sooooooooooooooooova.
Fattar ni va skönt va. SOVA! 
Imorgon åker vi till svärmor och Alf i Skåne :) Kommer bli underbart!


så här förbannad var hon på mig här om dagen.

Kommentarer
Postat av: Marcus

sv: Hehe jo..men jag täönkte att kanske det blir roligare och mer glamouröst då :-P

2011-03-03 @ 21:56:11
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: Mira

Kämpa på! Mycket kaffe på dagarna så du orkar! ;)

Vi ska som sagt ta tag i allt när vi kommer hem.



Har inte nån av böckerna, men ska nog ta och köpa eller låna på bibblan och se vad jag tycker om dem. Det är som du säger, man får plocka det som passar en själv bäst ur böckerna.



Kramis vännen

2011-03-04 @ 05:01:41
URL: http://mirandalux.se
Postat av: annsoh



Vill du läsa nått intressant? Nått som du fastnar för Även följa en tjej som är 16 år & förlovad. Där en blogg innehåller bilder och fotografering och mode o sminkning och även tävla om att bli dagens blogg varje dag!? kan det bli bättre! Ja, du får även följa en av Eskilstunas största bloggar!

http://annsoh.blogg.se den rätta bloggen för dig!



och glöm inte bloglovin ;)

2011-03-04 @ 05:31:35
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: Fru Saannis, 22årig 2barnsmamma med 1år emellen

Jag vill få in rutin på Evelina om nätterna och att hon banne mig ska sova i sin säng inne hos oss så att storasyster även lär sig hennes ljud. Men maken är oenig med mig och vill köra på sitt race. Och det racet ser man hur han tar hand om Elisabeth. Han låter henne sova i vår säng och jag är vansinnig på den biten och menar på att barnen måste sova i sina egna så att vi kan ha något för oss själva. Det är lite skillnad om de vaknar mitt i natten av en mardröm.



Han vägra att vilja gå med på något och det är inte meningen att jag ska göra allt själv. Nu hjälper han åtminstone till men kör på sitt eget...

2011-03-04 @ 06:43:00
URL: http://saannis.webblogg.se/
Postat av: Martina

Hej vännen!



Va skönt att ha en sån granne nära till hands som man kan ge peppning och få stöttning av, alltid mysigt med fika dejter.



va jobbigt att nätterna varit sådär:/ Hoppas de går att vänja ab henne vid nappen även om hon blir förbannad på dig! Du känner ju din dotter bäst och är den ett stör moment så hihi! De är inte lätt med dem små för dem ger sig inte så lätt men de är bara kämpa vidare:)



skönt att mannen din tar natten ikväll så du får sova:) Så skönt när ens karl är hemma då kan dem ta sånt som man själv fått göra under vardagen och de kan hjälpa till mycket mer!



Jo men vist kan jag skriva om utbildningen kan göra ett inlägg om de:) Men kan skriva ännu mer när jag varit på första delen av utbildningen som är helgen den 7-8 Maj:)



hoppas du fått sova gott

och ha en riktigt super dag idag coh även en skön helg se till att vila mkt:)



kramar

2011-03-04 @ 06:46:35
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: ja det var riktigt skötn:D

2011-03-04 @ 08:08:06
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Cissi

Rutiner är super bra och vad duktig du är som inte ger upp med nappen kl. 03.00 på morgonen ;)



Hoppas ni får en mysig helg i Skåne!!



Kram

2011-03-04 @ 09:09:25
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Oh styrkekramar, ge inte upp allt funkar bara man vill så. Du har verkligen skin på näsan! Lovisa sitter i en bumbostol. Super bra att ha. Har ingen matstol ännu och de sitter bättre i bumbostolen när de är så små. Ergonomisk för dem, avlastar ryggen och de sitter bekvämt. Hon älskar att sitta upp så att hon ser oss. Rekommenderas starkt och man kan köpa till ett bord till den. Hoppas ni får en fin helg med lugna nätter. Massa kramar från oss!

2011-03-04 @ 09:23:27
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Sanne - mamma till lykke

Kramar till dig, du är så duktig.. jag hade nog gett upp för längesen..



och vad rädd jag blev av bilden.. haha

2011-03-04 @ 09:30:55
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Gör det, de kostar runt 300-500 kr och finns i olika färger. De är inte hårda utan typ skummgummiplast. Hehe kommer inte på ngt bättre sätt att förklara det på... ;) Puuusss

2011-03-04 @ 10:15:12
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: britta bloggar

Tack detsamma!

2011-03-04 @ 10:28:58
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Vilda

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2011-05-07 @ 18:48:51
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin