Har du ätit glosoppa eller. . .


Publicerat den: 2011-03-26 [22:14:30]


Hej. Vad gör ni? Idag är det lördag. Min man har däckat på soffan. Han skulle nämligen vakta mig. Jag har tänt upp en massa ljus eftersom det är earth hour och han är så rädd att jag går och däckar av utan att blåsa ut dem. Och det kan ju hända. Men det är ju lite svårt för karln att rädda när han slaggar... 


Jag kan skylla på amningshjärna som jag INTE har men har man fött en liten så kan man skylla på allt och inget :) Jag är som sagt lite apatisk nu för tide och kan stå och glo på saker utan att ha en aning om varför jag gör på detta viset. Det är ju inte så att jag har ätit glosoppa...

Och appropå glosoppa så borde jag sätta upp en sådan skylt på Anelias vagn. Folk glor som bestatta. Har de aldrig beskådat ett Buddha bäbis förrut kan man ju undra. . .  Hahah:)

Idag hade vi iaf fint väder. Min fina vän Lizzan hade smällt ihop en fin babyshower till våran fina A. Det blev en massa kramar och presenter idag hemma hos Lizzan. Tänk vilken fin tid denna fina A har framför sig nu. Det går VERKLIGEN INTE ATT BESKRIVA I ORD.




Ja just det. Jag har ju lovat är uppdatering ang Anelias sömn.
Just nu är det som innan. Ett uppvak för mat men å andra sidan så gnälls det lite då och då vilket vi vill få bort. Hon ska ju sova tryggt och inte oroligt. Nästa vecka ska jag fika med en av Anna Wahlgrens diplomerade kurare. Hon ska hjälpa oss med kuren. Yayyyy :) Sååå spännande.



Min skatt med sina långa fransar. Jag fick tips om att klippa dem lite smått för att de tydligen skulle bli tjockare och längre. Och visst stämde det. Långa var fransarna sedan innan men nu är de mycket tjockare och böjda uppåt.


Blåsa bubblor med munnen är det bästa jag vet :)


Våran finaste och bästaste vovvse Nemo <3


Bästa vänner livet ut. Morgonmys. Min favoritstund på dygnet. Anelia har på sig mysdräckt från Lundmyr of Sweden som hon fått från härliga kollegor från gamla Althallen.


Mina första små cupcakes i sugerpaste. Dessa gjorde jag till A´s babyshower som Lizzan hade fixat ihop idag.


Cupcakes med hallon och philladelphiafyllning. På toppen vit och färgad sugerpaste med sockerpärlor på blommorna. Cupcakes är inte min favorit att pyssla med. Alldeles för smått och svårt tycker jag. Kanske blir muffinsen bättre om man gör de i riktiga muffinsplåtar. Det blir till att inhandla sådana. Måste ju prova för att se om de blir så som jag verkligen tänkt mig. . .


Present till blivande mamman. Jag knåpade ihop en korg med nödvändiga saker till förlossningen. Shampoo, duschcream osv. Purelan för tuttisarna. Amningsinlägg. Energygodis. Försvarets läppbalsam som är super mot torra lustgasläppar. Små bäbisstrumpor och mössor för kalla dagar. Kräklapp. Doftljus och egengjorda virkade hjärtan att hänga vart som helst.


Kommentarer
Postat av: Jessica - Mamma till Melwin

Godkväll :)



Jasså din man har också somnat på soffan, likaså min!! rolig "egentid liksom tillsammans" ha ha.. Men men, dom jobbar ju på veckorna så jag skall inte skälla och på något sätt låta negativ!!!



Hur mår ni och hur går det med allt???

Läste att du skall träffa någon som skall hjälpa dig/er med sömnen för lilltjjen mm :) vad spännande..... Du MÅSTE berätta allt sedan...



Ser att du, som jag haft en DOWN period med bloggandet... Men ibland så orkar man liksom inte riktigt... Har veren haft ork, tidf eller faktiskt någon lust alls faktisk!! Funderar ibland på att lägga ner det, men står i valet och kvalet ... ja ja..



Hon växer så det knakar ser jag eran lilla sessa.. hur stor är hon nu, längd och vikt????

Hoppas du får LITE sömn på nätterna och att du rår om dig själv...



Må bäst och trevlig söndag till er..



STOOOR KRAM från mig och lilleman

2011-03-26 @ 23:24:23
URL: http://jessicafrost.blogg.se/
Postat av: Åsa - mamma till Tindra

Åh så er tjej har växt, hon har ju blivit jätte stor :) De är inte alls små våra bebisar längre!

Ska bli intressant sen att höra om hur kuren fungerar och så :)

Väldigt fina cupcakes du fått till också, jag har inte vågat mig på att baka sådana ännu, men kanske jag tar mod till mig snart!



Kramar!

2011-03-27 @ 08:28:07
URL: http://pyretiminmage.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej min vackra vän!

mysigt att tända upp en massa ljus och sånt, hihi kul att manen somna ifrån men hoppas kvällen var mysig ändå:)



underbara bilder på tösen din, och även på Nemo:D



HAHA ja köp en sån barnvagnsskylt:D undra om inte folk skulle glo ännu mer då haha! Jag hade ju en barnvagnsskylt på Cornelias vagn som de står minidiva på och OJ va människor glodde va till och med nån ideot som trodde hon hete det haha! Men sjukt att människor ska glo på en så dant och in i vagnen ska dem titta:S



va mysigt med en babyshower:D och dina cupcakes såg goda ut!



Hoppas ni får en underbar dag och att helgen varit bra

stor kram

2011-03-27 @ 09:14:43
URL: http://beautywolf.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

kanal 5 på onsdgar :)

2011-03-27 @ 11:36:30
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: maja

Åh va fina cupcakes du har gjort till Anna!

Du är såå duktig gumman min!



Hoppas ni får en mysig babyshower :)



Puss puss

2011-03-27 @ 11:47:47
URL: http://majalovell.blogg.se/
Postat av: Jannie

ha ha ha Karlar!

De slocknar i soffan så fort de får chansen!



Vilka söta bilder du har tagit!Anelia är ju helt jäkla ljuvlig alltså!(inte konstigt att folk glor!)O cupcakesen ser ju helt oemotståndliga ut.Så söta!

Du hjärtat.TACK!Vill Anelia ha en date med Victor framöver så är ingen gladare än.Snyggaste paret de hade varit!Våra små älsklingar...Ja,tänk vad som väntar dom.

Lycka till med daten o kuraren!Hoppas hon har några bra tips!Ha ett härligt avslut på veckan!

Puss till Anelia o massa kramar till dig

2011-03-27 @ 12:38:50
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Mamma till William

God eftermiddag pinglan.Vilka söta bilder på sötnosen :) Hoppas att allt är bra med er alla denna söndag.Här är allt bra fast man håller på att tvätta och fixa lita i hemmet.

På torsdag är det redan 15 veckor så det går undan här med magen i vädret..det syns jätte mycket nu,,älskar magen jätte mycket :)

Rice märket är plast saker som man har till vuxna men klart man kan ha det till barn med om man känner för det..perfekt att ha nu till vår/sommaren när man ska till stranden och parken med mumsig picknink.

Ha en skön vår söndag söta.kram kram

2011-03-27 @ 13:24:38
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Sanne

Vad är det med vagnen? :D

2011-03-27 @ 18:36:46
Postat av: Sanne - Mamma till lykke

Vad är det med vagnen? Du får visa :D

2011-03-27 @ 18:37:36
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilka vackra cupcakes tösen!!

2011-03-27 @ 19:50:47
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Cissi

Haha, hoppas du blåste ljusen innan du också somna ;)



sv. ang. blommor så har jag inga "Gröna fingrar" alls, köper alltid samma vårblommor men vet inte ens vad dom heter men dom tål några minus och växer som tusan ;) Haha, jag återkommer vad dom heter när jag köpt dom.



Kram

2011-03-28 @ 09:07:12
URL: /http://cissileandersson.blogg.se
Postat av: mamma till william

God eftermiddag gumman.Hoppas att allt är bra med er alla och ni har en skön eftermiddag..Här är allt så bra som det kan vara med oss alla 4 :)

Eller hur är mamma livet helt underbart? kram krma

2011-03-29 @ 15:08:16
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: jenny✿

Fina bilder.. Nemo ser jätte stolt ut där bredvid eran skatt. Cupcakesen ser jätte mumsiga ut. Kram

2011-03-30 @ 10:42:27
URL: http://jenfager.blogg.se/
Postat av: Jennifer - 17år & ensamstående

åh vilka söta bakelser!

2011-03-30 @ 18:20:48
URL: http://sunkissedsugar.blogg.se/
Postat av: joanna- Att leva med Aspergers syndrom!



Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)

Klicka här för att anmäla dig:

http://www.domkallarmighannes.com/2011/03/dagens-blogg_22.html

Eller ställ en fråga i min bloggsvarsruta och bli länkad inför mina 300-600 unika läsare/dagligen:)

2011-03-30 @ 20:40:42
URL: http://domkallarmighannes.blogspot.com/
Postat av: Fanny Sjögestam - 16 år och morsa

Så skönt att veta att det är fler små som sover på magen! Ja han är en lite goding haha. Grymt söt hund måste jag säga och ja den lilla bebisen var ju självklart också söt! :D

2011-03-31 @ 08:52:51
URL: http://fannysjogestam.blogg.se/
Postat av: Sanne - Mamma till Lykke

Hej söta!



Hur mår ni?



Ja någon gång kanske :-) Nu är det så illa att jag inte vill visa mig i bikini. Men ändå självförtroende, jag ska tillbaka, hehe!



Visst är den, och magen är sjukt enoooorm?



kram

2011-03-31 @ 09:31:00
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin