Inskolningen är i full gång.


Publicerat den: 2012-04-02 [17:04:54]

Goddagens måndag och en helt ny vecka.


Detta inlägg skriver jag nu från den nya datorn. Ni minns kanske att vi har hunnit avverka en hel del sådana under detta året, även hemtelefonen har vi hunnit byta en si så där 3 gånger. Det får vara nog nu.

Fjärde inskolningsdagen på förskolan var det idag för våran lilla sessa.
Det var en mycket ledsen tös jag lämnade ifrån. Precis som det bör vara enligt pedagogerna. Men jäklar vad det sved i mammahjärtat...Helst av allt ville jag bara lyfta upp henne i famnen och inte släppa taget.
Bra hade det gått iaf och hon hade lekt så fint med de andra barnen. Eftersom hon är matglad så var det inga bekymmer alls vid matbordet.

När det var dags för första vilan så fick jag vara med.
små madrasser på golvet inne i ett nedsläckt rum fick vi ligga allihop.
Anelia somnade på några minuter och jag fick själv väcka henne efter två timmar :)
Imorgon är det dags för pappa Pär att få vara med och jag kommer att vara i Borås både imorgon och på onsdag...

Trevlig start på veckan.




Kommentarer
Postat av: Kristiina - mamma till Lovisa

Ja ledsna skall de vara lite iaf. Men det går ju så snabbt över. Lovisa vande sig såpass att hon bara vinkade när vi lämnade henne. Men sen var hon sjuk i 1,5 vecka och så blev hon ledsen igen vid lämningen. Du jag borde ha kommit till dig för här tittar ingen bebis fram inte! Nästan så att jag tar min vän på orden och åker in när han jobbar på op och blir snittad istället ;) haha Näe inte riktigt så desperat ännu... Ha nu en fin påsk sötisar! Kram

2012-04-05 @ 08:43:02
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Mira

Kikar in och önskar en glad påsk!

Stor kram

2012-04-06 @ 19:33:39
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Milla

Glad Påsk gumman

2012-04-07 @ 21:08:14
URL: http://lifeofmilla.blogg.se/
Postat av: Jannie

Tro tusan att det gör ont i mamma hjärtat!

Jag gick o mådde dåligt för inskolningen i ett halvår innan...O trots att det gick väldigt bra för Victor så satt jag hemma o höll på o bryta ihop.

Känns ju som man överger dem!

MEN idag tycker jag det är kanon med dagis.Victor älskar stället o vill knappt gå hem.

Han har inte gråtit en tår sen vi började där på riktigt,men man vet ju aldrig om det blir bakslag...

än så länge så är han bara där 3 dgr i veckan.

Det känns jäkligt bra för oss!



Hoppas goingen klarar sig från all skit där bara.

Dagis är ju värsta smitt stället! ; )

O hoppas pojkarna låter henne vara LITE i fred iaf...

Massa kramar

2012-04-11 @ 08:03:25
URL: http://ettforsoktilldagbok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin