Och när det blir gjort...


Publicerat den: 2012-02-11 [22:49:54]

Det var ju ändå inte så länge sedan man själv var stundent.



Tentor.
Sömnlösa nätter och dagar.
Resor till jobb för att slippa lån.
Obekväma sängar och damm och mat i pappplåtar.


Och jag längtade efter ett avslut.
Att det skulle vara över. NU helst.
Utbildningen finito och inga mera-dåliga-i-nätter-okänd-vandrarhems-säng.

Jag ville ha...
Jag längtade efter...

STABILITET.


MIN kaffekopp på MITT jobb.
MINA skitiga arbetsskor på MITT arbete.
MINA åsikter som hördes.
MITT lag.
MIN femveckorsjäklasemestersomjagintevilljobbaförattandraskastekasinapippippåstranden.

MITT, mitt, mitt...


Men sedan så kom ju den lilla jänta mi.
Och hon blev MITT ALLT!!!



Nu är hon 14 & 1/2 månad. Vild som i helvete.
Och jag vill FORTFARANDE ha MIN kaffekopp & SKITIGA skor.





...kanske blir det så. Snart igen.





Ungdomar, ni fina, rara små ungdomar.
Gå och utbilda er eller så skaffar ni någon eller något som tillgodoser ett VÄRDIGT liv.
NU bums.



Godnatt.



Kommentarer
Postat av: Kristiina- mamma till Lovisa

Så sant! Utbildning är så viktigt! Hoppas ni har fått vara krya nu. Försökte skriva till dig tidigare men det gick inte då och nu är den här familjen sänkt. Massa kramar til er sötisar!

2012-02-13 @ 13:52:41
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin