& imorgon börjar


Publicerat den: 2012-03-27 [22:50:48]

våran lilla sessa på förskolan, eller dagis med andra ord. Det låter ju mer...lekfullt. Typ.


Imorgon halv tio ska ví börja. Det blev ett dagis som är nära hem just nu. Trädet i Majorna kunde det ju ha blivit, eftersom vi uppskattar läroplanen under förskoletiden (inte därefter. Mest för att jag själv tror på att ett barn behöver en hel DEL vägledning och inte enbart förlita sig på sina egna kunskaper/erfarenheter/utveckling osv. En elev ska kunna sträcka på armen och fråga. Betygsystemet. Men självklart är allt relativt & det beror mycket på pedagogerna och hur barnet är som person).

Men nu blev det ett dagis nära och ett dagis som har fått bra rykte :)
Tills vidare så tror vi att det blir perfa.


Mamma Teddy har förlöst lite bäbbar dessa dagar också.
I nästa vecka börjas det med 75% arbete.


Kram på er.

PS.
Anelia har börjat lite smått med spontana kramar. Hon är en ICKE LIGGA I FAMNEN tjej och nu helt plötsligt vill hon gosa lite då och då. Helst hade jag haft henne i min famn ALLTID. Men nu är verkligheten en annan och man njuter det lilla som finns.


Kommentarer
Postat av: Jojo

Åååh spännande med dagisdax!



Molly är precis likadan när det gäller kramar..men ibland kommer hon och ger en....underbart mysigt.

2012-03-30 @ 11:57:40
URL: http://jjosfoto.blogg.se/
Postat av: Nathalia

Hoppas det har gått bra för A på dagis? Hur har det gått för mamma och pappa att ha henne på dagis? Det är ju alltid lite svårt i början sådant hära.

Ha en toppenhelg nu,kram till er från mig.

Postat av: Mira

Hoppas det gått bra för Anelia de första dagarna på förskolan =)



Ella har inte heller varit så kramig, men det förändrades mer och mer från det hon fyllde ett år typ. Nu kan hon gosa lääänge och jag njuter som bara den.



Hoppas ni haft en fin helg, stor kram

2012-04-01 @ 16:33:45
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Jannie

Vi måste ju få veta hur det har gått!!

Eller går! ; )

håller alla tummar jag har!

O om jag inte fattar helt fel så börjar du alltså jobba denna veckan?Aj aj aj...

Men du kommer greja det galant!Men visst tusan vill man hellre va hemma o njuta med sina älsklingar.Speciellt nu när våren är på g...

Sötfisen kommer älska dagis!Det gör han är!

O det känns så fantastiskt bra i mamma hjärtat!



tänker på er!stor kram

2012-04-02 @ 07:25:09
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Kristiina - mamma till Lovisa

Vad stora de blir våra små! Hon är för söt eran ängel! Jag saknar dottern när hon är på dagis men jag vet att hon trivs där. :) du jag kommer nog till dig i Borås! Jag vill ha min son nu! Och dig skulle jag lita på! Kraaam

2012-04-02 @ 09:28:05
URL: http://keeya-keeya.blogspot.com
Postat av: Mamma till William och Wilma

Godmorgon söta..Hoppas att allt är bra med er som det är med oss alla..Söt bild på mor o dotter..Hoppas att det kommer fortsätta bra med inskolningen,,det känns mera för oss mammor än för de små..Nästa år ska ja inskola min lilla snäcka...sen får man börjar jobba igen..Hoppas att du får en fin vår dag.kram kram

2012-04-03 @ 09:07:35
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Johanna

Härliga ungar!!!! Hur går det att jobba nu? Kraaam

2012-04-04 @ 08:27:05
URL: http://seluna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin