-Norge -


Publicerat den: 2014-03-10 [10:50:39]

I lördags så var vi åter hemma. Jag har ju glömt att berätta att Anelia, pappa och jag varit en sväng förbi Fosnavåg under veckan som har varit. Mellan 3 och 8 mars gjorde vi en trip till min fasters familj som bor där uppe "bland" bergen i Norge.
En resa som i början var tänkt för endast min pappa. Det slutade med att Anelia och jag och även min kusin från Tyskland joinade på:) Resan bestod av: Buss, buss, flyg (på 45 min) bil, båt och åter bil. May Gaaaad så lång och omständi resa men Herre Gud vad resan var värd! Oförglömliga minnen och magiska moment med släkten!!!!
Min fina farmor var ju också där sedan några månader tillbaka så vi skapade en massa fina minnen tillsammans. Min älskling, Nemo och mamma saknades men man kan ju inte få allt. Flygresan gick relativt smärtfritt till och jag han nog inte drabbas allt för mycket av panik.
En stor ELOGE till vår fina 3 åring som inte gjorde en endaste scen av den långa resan. Inte ens i lördags då vi var tvungna att stiga upp kl: 02:30, gjorde hon väsen av sig. Hon studsade bara upp och sken upp med orden om att- Hon skulle få träffa sin pappa och vovve snart:) Fina, fina ongen vår <3

Tack till den finaste fastern med familj för oförglömliga dagar där i vackra Fosnavåg. Tack för all uppmärksamhet, all tid och all engagemang som ni överöste oss med <3


Nu väntar Insomnia aka nattjobb i några nätter och dagar ;(


Kommentarer
Postat av: Förvirrad tjej

Hej!
Barnmorska är ett jobb jag tycker verkar vara så roligt och som det ser ut nu så är det vad jag vill bli. Jag är bara 15 år men känner ändå att det hade passat mig perfekt men jag har lite frågor till dig.
Jag har förstått att efter gymnasiet måste man plugga till sjuksköterska i 3 år. Gjorde du det direkt? Därefter måste man jobba som sjuksköterska på heltid i 1 år och efter det kan man utbilda sig till barnmorska i 1,5 år. Är det så det är? Kan du inte berätta lite om din väg till att bli barnmorska, hur gammal var du när du blev färdigutbildad och när du började plugga? En fråga till. Jag har alltid älskat barn och ser att du har ett barn, pluggade du när du fick henne eller var du färdigutbildad? Eller kan man få barn när man pluggar, är det för mycket jobb? Tacksam för svar! / En ung tjej som är lite smått förvirrad över framtiden. Skulle vara tacksam om du svarade i ett inlägg! Kraam

2014-03-16 @ 11:19:35
Postat av: Teddy

Hejsan förvirrad tjej.
Tack för din kommentar och vad skoj att du funderar på att bli bm du också. Du kommer inte ångra dig om det verkligen är det du vill bli.
Har du kollat under kategorin Barnmorskedrömmen och banmorskelivet här på min blogg? Jag har skrivit om hela min tid som bm student, om examen och mina arbeten också.
Men självklart kan jag skriva om det igen och addera lite nya tankar kring det:) Det kommer antingen ikväll eller när jag är på mitt arbete på torsdagnatt då det blir lättare att skriva. Skriver genom IPad här hemma och det är lite svårare att få ihop ett inlägg. På jobbet har vi "vanliga datorer" :)
Kram

2014-03-16 @ 19:49:46
URL: http://caitlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin